Sosyal Medya çağırıyor!

| 12 Nisan 2010 Pazartesi


Sosyal medyanın artık her alandaki ve disiplindeki görünürlüğü su getirmez bir gerçek. Daha önce birçok versiyonunu gördüğüm sosyal medya üzerinden farkındalık yaratarak bir şeyler istemek, bunlara sahip olmak gibi düşünceler geçen sene Rock'n Coke'a gitmek isteyen dört üniversite öğrencisinin Vodafone Bize Sponsor Ol fikrini geliştirip bir proje hâline getirmeye ve bu yolda amaçladıkları sponsorluğu kazanmalarına kadar uzanmıştı. Bu dört gencin pazarlama konusundaki yetenekleri ve sosyal medyanın kullanımı derslerde konuştuğumuz bir konu hâline bile geldi.

Şimdi de Laguna Coupé Benim Olacak diyen Cem Batu da bu yolda "Ya rezil olacağım, ya vezir." diyor. Onu desteklemek isteyen de destekliyor.

Ancak bu iki proje de "viral marketing", "social media useness" gibi gündelik hayatımıza yerleşmiş kavramlardan oluşuyor olsa da ikisinde de temel bir sorun var gibi. İlk projedeki dört kişinin internete, bilgisayara vs. sahip olması, bazılarının özel üniversiteye gitmesi, ikinci projenin ise bir "genel müdür yardımcısı" tarafından oluşturulması akla ekonomik koşullar konusunda birtakım soru işaretleri getirmiyor değil. Bu konuda söylenebilecek şey ise, hayatın kazanan numaraların göründüğü bir piyango olması. Bu piyangoda kazanmak ise yaratıcı fikirlere, sosyal medya kullanımına ve muhtemelen yine en çok da ekonomik yeterliliğe bağlı.

0 yorum: