!f İstanbul geldi çattı!

| 27 Ocak 2010 Çarşamba


9 yıl olmuş. İlk başladığı günü bile hatırlamam ise cidden mucize. Çok nadir etkinlikler var böyle ilk senesini hatırladığımız. İKSV'nin bütün festivalleri ben daha dünyaya gelmeden çok önce başladı. Pozitif ise ben yeni doğduğum sıralarda bir şeyler yapıyordu. Fakat !f İstanbul 9 sene önce ilk defa gerçekleştirildiğinde de ben buradaydım, sinemadaydım.

Küçük bir ortaokul öğrencisi idim tabii henüz. İlk senesinde annemin iteklemesi ile gitmiştim filmlere. Daha sonra liseye geçmem ve Beyoğlu denilen o büyülü yeri keşfetmemle festivaller ve tabii ki !f de hayatıma girdi. Sabırsızlıkla beklediğimiz kitapçıklar, bilet sıraları, afiş görünce heyecanlanan bünyeler, sinemaya gitmek için okuldan kaçan veya harçlık biriktiren arkadaşlar, hepsi lise yıllarımda biriktirdiğim festival anıları. Daha sonra ablamın filminin !f Kısalar'da gösterilmesi, o filmde benim sanat yönetmenliği yapmam ve onu !f'in bütün konuşmaları, partileri gibi ortamlarında temsil etmem, !f sayesinde tanıştığım insanlar. Hepsi yıllarla birlikte birikti. Şimdi çok büyük olmasa da bir parçası olduğumu hissettiğim bu festivalin 9.'su geldi çattı. Hem de bu sene "Yeni Perspektif" diyerek geldi.

Yeni bakışaçıları yaratacak filmlerin yanında festivallere de yeni bakışaçısı yaratan !f bu sene sosyal medyadaki görünürlüğü ile de takdirimi kazandı. Facebook, Twitter, Vimeo, Blog gibi her türlü Web 2.0 aracını kullanan !f basın kokteylini düzenledi, afişlerini astı, programını açıkladı. Şimdi sıra bizde, film seçme, koltuklara yerleşme ve !f'in keyfini çıkarma vakti.

Festivalin tanıtım videosu ise, işte burda:

!f istanbul 2010 from !f istanbul on Vimeo.

0 yorum: