XL'den cevap var...

| 10 Ocak 2010 Pazar

Geçen gün XL ile ilgili yazdığım yazıya hitaben XL yönetiminden E Disco üzerinden bir cevap gelmiş.

Verdikleri bu cevapla kendime bir soru sormama neden oldular. Acaba ben kendimi doğru ifade edemedim mi? Zira ben XL'in gay olmayan (straight) insanları da kabul eden bir gay bar olmasından memnun değilim demedim, aksine cinsiyeti kız olan arkadaşlarımla da gidebildiğim bir gay bar olduğu için çok memnunum. Yazının başındaki "İstanbul'un en geniş, en ferah, en özgün, en güzel gay barı" nitelemelerim zaten sanırım hiç okunmamış. Benim XL ile ilgili söylemek istediğim ve altını çizdiğim şey XL'in ne yazık ki İstanbul'daki gay barlar içerisinde geri plânda kaldığı. Bunu anlamak için cuma veya cumartesi gecesi birkaç gay barı gezmek yeterli.

Kaldı ki benim yaptığım eleştirilerin ve yorumların yıkıcı değil, yapıcı ve düzeltici nitelikte olduğunu anlamak için yazdığım yazının içindeki niteleme sıfatlarını bulmaları yeterli. Yazdığım yazının neresinde "İşletme batıyor, işleri kötü gidiyor, tamamen str8leşmeye başladı." gibi yorumlar geçiyor, onu da bilemedim.

Yani yazdığım "Aslında XLarge gerçekten çok büyük, ferah ve içerisinde birçok farklı etkinlik yapılabilecek niteliğe ve kapasiteye sahip bir alan. İki katlı mekânda konserden tiyatroya, danstan performansa kadar birçok farklı etkinlik gerçekleştirilebilir." cümleleri nasıl çevrilmiş ve bu hâle getirilmiş, onu anlayamadım. Yaptığım bütün bu iyi yorumlar ve değişime verdiğim destek nasıl bir "karşı duruş, dedikodu, asılsız yorumlar" hâline getirilmiş, anlamadım.

Bu arada XL'e bir not, "bayan değil kadın".

1 yorum:

gezer dedi ki...

daha önceki yazın gayet yapıcıymıs simdiki yorumuna dayanarak ise sana XL tarafından elestirilerin ne sekilde yapıldıgını merak ettim. son olarak XL farklı tarzıyla hayatımıza girdi ama sadece bir gay-bar degildi bence... privacy olmayan karma olan bir yerdi..mekanı konser alanı olarak degerlendirmeleri icin de aynen senin gibi dusunuyorum akustik ve derinligi olan butik bir sahnesi var bu alanda daha da basarılı olabilirler..